Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Ann Kock - 16 februari 2014 16:29

Jag älskar bilder! Har jag alltid gjort. Och än mer älskar jag att fotografera så bilderna blir mina egna.
Alla bär de på sina egna berättelser. Vissa självklara, andra mer dolt. Dagens första bild talar tydligt - Vila!

Och då lyder jag! Och pysslar med lite annat. Skriver :-) ! Som är min andra passion.


NATURENS VIDUNDERLIGHET

Daggkåpan dimmans alla droppar rymmer.
Trädkronan niger följsamt närhelst vinden bjuder upp till dans.
Rötterna neråt mot förankring, sig söker utan bekymmer.
Fast solen, värmen och vattnet ovanför fanns,
banar de sin väg i tålmodig sans

Dagen tränger nattens skuggor bort och dagen omfamnas åter av natten i sin ständigt återkommande dygnsrytm.
Årstiderna växlar trots avsaknad av egen tidsuppfattning i sin stillsamma livsrytm.

Mitt i all denna storhet återfinns jag.
Skapad av två, genom kärlekens behag.
Genom ett frö som gror av lusters vätskor.
Bärandes och närandes av en moderlig grund.
Vi tidigt delar andetagens livsgivande förbund.
Men egna hjärtslag mig tidigt bär
och vägleds av min själ i all denna vidunderlighets självklara sfär.

Mitt liv levs i sekel, decennium, minut och sekund,
som är en människans påfund.
Men i evigheten, bortom timglas-sanden,
i ingenmanslanden
finns vårt själs-samfund.
Ann Kock 16/2 2014


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards