Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

Växlande väderlek

Av Ann Kock - 12 februari 2014 13:49

Ny dag nya möjligheter heter det. Och visst är det sant! Tänk så många dagar som var och en av oss har att fylla på bästa sätt. För det är ju just det, att fylla dagarna på bästa sätt. Inte bara låta den passera för att du strävar efter morgondagen eller ältar gårdagen. Tillåta dig att vara i och uppskatta nuet. Visst ska man planera och drömma om framtida dagar. Men låt inte dessa drömmar ta ifrån dig dagen idag. Nog om detta 
Idag har vi promenixat en kortare sväng. Dels var inte vädret speciellt inbjudande, även om dimma visst kan vara vackert, som stundtals i dag. Den visade då upp sin magiska sida. Tycker om vädrets alla växlingar och våra årstider har var och en sin tjusning. Och dels för att få dagens lediga timmar att räcka till lite annat småpyssel innan det blir dags för kvällsjobb.

Vår runda blev i allafall knappa 6 km. Och så introducerar vi appen Runkeeper. Ett roligt verktyg till smartphones för att kunna se tid, distans och förbränning. Dessutom markeras slingan på kartan. Teknik är användbart, och skoj tycker jag!

Dagens lunch. Rackarns så gott detta smakade!
Gröna blad, riven morot och rödbeta samt en blodgrape. Körs ihop med mixerstaven. Blanda till önskad tjocklek med vatten. Själv gillar jag lite tjocklek så jag äter den gärna med sked i stället för att dricka den som en smoothies. Men det är en smaksak. Full av nyttigheter blir den vilket som. Och mer mättande än man tror.

Nåväl.
Avslutningsvis vill jag slå ett slag för livsduglig mat. Det är något som ligger mig varmt om hjärtat, kommer ni att upptäcka framledes. Jag fick häromdagen en present av min kärlek Annika. Hon gav mig en möjlighet att grodda. Mycket uppskattat. Och faktiskt inget jag tidigare pysslat med utan alltid köpt färdigt. Så nu har jag laddat min första groddning och ser fram emot resultatet om ca 5 dagar. Nam nam. Må nu så gott så länge. See you.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann Kock - 5 mars 2014 15:51


RYCK UPP DIG!Ljuset letar sin väg in genom strimmorna i den ådriga träväggen. Hur länge jag suttit här vet jag inte. Men mina ben har sedan länge domnat bort. Och mörkrets nakna kyla har ett säkert grepp om mitt väsen. Trollbinder och skrämmer mig på...

Av Ann Kock - 5 mars 2014 14:59

Sportlov! Förkylning! Men milt väder! Onsdag på sportlovet här i Sundsvall. Jag och sonen har känt oss risiga till och från i några dar nu. Men frisk luft har ingen dött av! Och sällskap på promenaden är inget man tackar nej till i dessa upptagna...

Av Ann Kock - 2 mars 2014 20:37

Idag, för 27 år sedan kom jag som trettonåring till Sverige från Finland. 2/3 1987. En dag som kom att rädda mig. Det hände inte något specifikt dramatiskt den dagen, utan det blev mer av en dag då mitt liv kom att ta en annan riktning. En positi...

Av Ann Kock - 24 februari 2014 16:14

Idag kom våren till Sundsvall! +8 grader, fågelkvitter och takdropp. Och dessvärre blank-is :-( , så benen får vila från långpromenader. Men vad gör det för en allkonstnärs själ, då motionerar vi fingrar och händer i stället. Att jag gillar att ska...

Av Ann Kock - 22 februari 2014 18:11

Som sagt jag älskar att fotografera. Och med dagens smarta telefoner så är ju kameran alltid med en. Liten, kvick och förvånande bra. Men jag vill ändå slå ett slag på stora trumman för analog fotografering. Den har, sen jag utbildade mig till fotog...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards