Direktlänk till inlägg 15 februari 2014

Lördagen mitt i februari.

Av Ann Kock - 15 februari 2014 19:37

Idag hann vi ut på en lagom lång promenad sväng innan snöovädret hann fram.5 km i lugnt tempo. Lite ur form idag var jag. Vissa dagar är det så, formen är en färskvara som varierar. Då, under såna dagar, är det viktigt att lyssna till kroppen och anpassa sig till det. Vi njöt av det rundan erbjöd i stället. Först kom vi fram till en hästgård. Där stannade vi till en stund och pratade med hästarna. Men de var rätt upptagna med att äta.

Vi fann årets första vårtecken också. Aah!! Lite grönt gräs, som vaknat alldeles för tidigt på en södersida i lä. Den stackars fläcken är nu säkert åter täckt i snö. Men, men det ska komma några bakslag varje år innan våren tar fart på allvar. Så det är bara att vänta. Träna tålamodet :-)

Kvällen får bjuda på taccomys och Mellomys! Må så gott alla fina.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann Kock - 5 mars 2014 15:51


RYCK UPP DIG!Ljuset letar sin väg in genom strimmorna i den ådriga träväggen. Hur länge jag suttit här vet jag inte. Men mina ben har sedan länge domnat bort. Och mörkrets nakna kyla har ett säkert grepp om mitt väsen. Trollbinder och skrämmer mig på...

Av Ann Kock - 5 mars 2014 14:59

Sportlov! Förkylning! Men milt väder! Onsdag på sportlovet här i Sundsvall. Jag och sonen har känt oss risiga till och från i några dar nu. Men frisk luft har ingen dött av! Och sällskap på promenaden är inget man tackar nej till i dessa upptagna...

Av Ann Kock - 2 mars 2014 20:37

Idag, för 27 år sedan kom jag som trettonåring till Sverige från Finland. 2/3 1987. En dag som kom att rädda mig. Det hände inte något specifikt dramatiskt den dagen, utan det blev mer av en dag då mitt liv kom att ta en annan riktning. En positi...

Av Ann Kock - 24 februari 2014 16:14

Idag kom våren till Sundsvall! +8 grader, fågelkvitter och takdropp. Och dessvärre blank-is :-( , så benen får vila från långpromenader. Men vad gör det för en allkonstnärs själ, då motionerar vi fingrar och händer i stället. Att jag gillar att ska...

Av Ann Kock - 22 februari 2014 18:11

Som sagt jag älskar att fotografera. Och med dagens smarta telefoner så är ju kameran alltid med en. Liten, kvick och förvånande bra. Men jag vill ändå slå ett slag på stora trumman för analog fotografering. Den har, sen jag utbildade mig till fotog...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards